معرفی انواع دوربین‌های امنیتی وایرلس و نکات مهم برای نصب آن‌ها

کاربرد دوربین های امنیتی

معرفی انواع دوربین های امنیتی وایرلس 

دوربین های امنیتی می‌توانند یک نیروی قدرتمند حفاظتی در برابر سارقان باشند. از یک نظر دوربین‌های امنیتی وایرلس فقط برای ترساندن مزاحمان می‌باشند زیرا مجرمین نمی‌خواهند که در صحنه جرم دیده شوند و یا شواهدی پشت سر بگذارند. اگر خانه شما مورد سرقت قرار گیرد دوربین های امنیتی می‌توانند برای شناسایی و دستگیری سارقین و بازیابی اموال دزدیده شده کمک کنند؛ گذشته از کمک به جلوگیری از سرقت، دوربین های امنیتی می‌توانند به شما کمک کنند تا خانه و زندگی خود را به سادگی کنترل کنند.

در اینجا به معرفی انواع دوربین های امنیتی ، کاربردهای آن‌ها و بیان نکاتی برای نصب و استقرار این دوربین‌ها پرداخته شده است.
اگر شما در حال حاضر یک سیستم امنیتی دارید، ممکن است اینطور به نظر رسد که دیگر به دوربین های امنیتی نیازی ندارید. پس اگر قرار است یک سیستم امنیتی برای حفاظت در برابر مزاحمان استفاده شود، در وهله اول لازم نیست از دوربین های امنیتی برای دستگیری سارقین استفاده کنید ولی متاسفانه باز هم مزاحمان می‌توانند با شکستن حصارها به خانه شما وارد شوند حتی زمانیکه شما یک سیستم امنیتی داشته باشید.
فراتر از نظارت امنیتی، دوربین های امنیتی بسیاری از کاربردهای دیگر مانند دیدن اینکه چه کسی پشت در خانه شماست یا چک کردن بچه‌ها و حیوانات خانگی را دارند.
اجازه دهید نگاه دقیق‌تری در برخی موارد که در ان دوربین های امنیتی موثر واقع شده‌اند بیندازیم. در برخی موارد دوربین های امنیتی بلافاصله مزاحمان را شناسایی و پلیس فورا آن‌ها را دستگیر می‌کند و در موارد دیگر زمان بیشتری طول می‌کشد تا پلیس با تحقیقات خود سارقین را دستگیر کند. زمانی که دوربین مجهز به سنسور تشخیص حرکت باشد، دستگیری سارق عملا امکان‌پذیر است.

موارد استفاده از دوربین های وایرلس:

ممکن است فکر کنید زمانی که در خانه هستید نیازی به دوربین های امنیتی ندارید، اما شگفت‌زده می‌شوید وقتی متوجه می‌شوید که چه اندازه این دوربین‌ها می‌توانند مفید باشند از جمله:

– دیدن کسی که پشت در هر اتاق در خانه شماست این امر بویژه در نیمه‌‌های شب مناسب است و یا زمانی که شما در طبقه اول نیستند.

– استفاده ازآن به عنوان مانیتور تصویری برای نظارت بر کودکان.- امکان نظارت بر اعضای خانواده در خانه و نظارت بر نقاط خارج از محدوده خانه مانند کارگاه و انبار.

– مراقبت خیلی آسان از افراد سالمند خانواده بوسیله تنظیم کردن دوربین در مناطقی که آنها بیشتر وقت خود را آنجا می‌گذرانند. شما می‌توانید از اتاقی دیگر یا زمانیکه از منزل دور هستید، مراقب آنها باشید.

– سر و صدای وحشتناک از طبقه پائین منزل را بدون بیرون آمدن از رختخواب می‌توانید شناسایی کنید. اگر شما در منزل خود در ساعاتی خاص صداهای عجیب و غریب می‌شنوید دوربین‌ها را چک کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد قبل از اینکه مستقیما به سمت منبع صدا بروید.

– زمانی که شما خارج از منزل هستید دوربین های امنیتی فقط برای دستگیری سارقین نیستند. در حقیقت زمانی که وارد حریم خانواده، بچه‌ها و اموال شما می‌شوند به شما آرامش خاطر و اجازه می‌دهند تا ببینید در طول شبانه روز در منزل شما چه اتفاقاتی می‌افتد.

– دستگیری سارقین یا مزاحمان در حالیکه سعی کنند حفاظ‌ها را بشکنند.

– بررسی وضعیت حیوانات خانگی زمانی که دور از منزل هستید.

– اطلاع از زمان برگشت بچه‌ها از مدرسه به خانه؛

– اگر زنگ هشدار بر روی تلفن همراه شما فعال است و شما خارج از منزل هستید، می‌توانید بررسی کنید که چه اتفاقاتی افتاده و اینکه هشدار خطا بوده یا موضوع جدی بوده است.

– زمانی که دور از منزل هستید، می‌توانید ناظر و مراقب پرستار کودک خود باشید.

– می‌توانید رفتارهای مشکوک اطراف خانه خود را ببینید که ممکن است شامل فرد غریبه‌ای باشد که مدتهاست خانه شما را هدف‌گذاری کرده است.

– می‌توانید عبور و مرورها و افرادی که اطراف خانه شما کار می‌کنند و شما دور از منزل هستید را بررسی کنید.

– همانطور که می‌بینید چه شما در منزل و چه دور از منزل باشید دوربین‌های امنیتی می‌توانند بیش از مواردی چون دستگیری سارقین استفاده شوند. طیف گسترده‌ای از دوربین‌های امنیتی وجود دارد که هریک خدماتی متفاوت با هدفی خاص را ارائه می‌دهند. از دوربین‌های دام آی.پی، پن‌تیلت (پی.تی)، دی در شب، یا دوربین‌های مخصوص فضای بیرون استفاده کرد.

انواع دوربین‌های امنیتی

هنگام بررسی انواع دوربین های امنیتی به خاطر داشته باشید که خیلی از آنها مانند: دوربین‌های فضای باز، دوربین‌های دید در شب، دوربین‌های پی.تی یا دوربین‌های آی.پی از نوع دوم ویژگی‌های چندگانه دارند.

فهرست زیر به شما کمک می‌کند تا این ویژگی‌ها را بشناسید و مناسب‌ترین دوربین را برای خود انتخاب کنید. در اینجا رایج‌ترین دوربین‌های امنیتی موجود در بازار و ویژگی‌های آنها ذکر شده است:

– دوربین های وایرلس ثابت:

 دوربین ثابت دوربینی با هدف کلی نظارت است که نه حرکت می‌کند، نه تغییر جهت می‌دهد و نه زوم می‌شود.

از جمله دوربین های وایرلس ضدآب  می توانید در لینک زیر مشاهده کنید

https://sricam.ir/product-category/outdoor-wifi-cam/

– دوربین وایرلس گردان و یا PTZ پی.تی.زد:

دوربین‌های پی.تی می‌توانند به سرعت تغییر جهت دهند و یا زوم شوند حتی می‌توانند بر روی یک جسم در حال حرکت در یک نقطه متمرکز شوند که این به مدلی که شما خریداری می‌کنید، بستگی دارد. دوربین‌های پی.تی، توانایی چرخش در زاویه بالا و پایین با توجه به فضای داخلی موتور را دارند. بسیاری از شرکت‌های امنیتی به شما اجازه کنترل از راه دور از طریق دوربین‌هایی که بر روی گوشی‌های هوشمند یا دیگر دستگاه‌‌های تحت وب فعال می‌باشند، را می‌دهند.

نمونه انواع دوربین وایرلس گردان مناسب برای فضای داخلی

– دوربین های بیسیم رادیویی :

این روزها بیشتر دوربین‌های امنیتی، بی‌سیم هستند. دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم از طریق اتصال به اینترنت به سیستم امنیتی شما متصل می‌شوند و بسیار آسان راه‌اندازی می‌شوند. معمولا شما می‌توانید دوربین‌های امنیتی بی‌سیم خود را توسط یک تلفن هوشمند و یا کامپیوتر کنترل کنید. فایده دوربین‌های امنیتی بی‌سیم این است که مجبور نیستید برای اتصال آن‌ها به سیستم هشدار به درون خانه سیم‌کشی کنید.

– دوربین دید در شب دار :
دوربین‌های دید در شب با استفاده از فناوری مادون قرمز برای مناطقی که نور ضعیف دارند و ضبط کردن فیلم در شب مناسب می‌‌باشند.
– دوربین مخصوص فضای باز:

دوربین‌های مخصوص فضای باز، اغلب عناصر دوربین‌های دید در شب را دارند و ضد آب می‌باشند. این دوربین‌ها برای مشاهده کسی که پشت درب است بدون باز کردن درب و دیدن آنچه در خارج از منزل یا پشت حیاط اتفاق می‌افتد، بسیار مهم هستند.

– دوربین آشکارساز حرکت:

دوربین‌های آشکارساز حرکت می‌توانند به محض تشخیص حرکت، شروع به عکس‌برداری و فیلم‌برداری کنند. بنابراین شما ساعت‌ها فیلم ضبط شده بی‌مصرف نخواهید داشت. برخی دوربین‌های آشکارساز حرکت مانند دوربین‌های پی.تی می‌توانند بر روی حرکت یک چیز متمرکز شوند و آن را دنبال کنند.

– دوربین مخفی:

دوربین‌های مخفی به عنوان دوربین‌های نگهدارنده شناخته شده‌اند که می‌توانند در محل‌های مخفی ( قفسه کتاب، ظرف کلوچه، قسمت میانی اسباب روی میز و …) نصب شوند و برای جاسوسی یا بررسی رفتارها مورد استفاده قرار گیرند که در غیر اینصورت بدون استفاده از این دوربین‌ها، ممکن است بررسی سخت باشد. این دوربین‌ها به شما اجازه می‌دهند که مراقب و ناظر بر رفتار پرستار کودک خود باشید یا کودکان خود را در زمانی که در خانه تنها هستند، ببینید.

– دوربین دام:

 این دوربین‌ها به شکل گنبد هستند و معمولا داخل منزل استفاده می‌شوند. بعضی از دوربین‌های دام، نوردهی مادون قرمز ذدارند و می‌توانند به صورتی طراحی شوند که امکان دستکاری آن‌ها نباشد. دوربین‌های دام عموما پی.تی هستند و قادر به زوم کردن می‌باشند. به دلیل شیب سپر دوربین بسیاری از افراد نمی‌توانند بگویند که دوربین در حال حاضر نمایی از آنها دارد یا خیر؟

– دوربین آی.پی – نِت‌کَم یا وِب‌کَم: 
دوربین آی.پی یک دوربین ویدیویی دیجیتال است که می‌تواند از طریق یک شبکه کامپیوتری یا اتصال پهن‌باند، داده‌ها را ارسال و دریافت کند. اکثر دوربین‌ها با این قابلیت را وب کم می‌نامند. زمانی که صحبت از دوربین‌های خاص باشد نام رایج آنها ” دوربین آی پی” یا ” نت کم ” است.

نکاتی برای نصب و استقرار دوربین‌های امنیتی

اگر شما می‌خواهید دوربین‌های امنیتی را برای خودتان نصب کنید، ساده‌ترین راه این است که دوربین‌های بی‌سیم خریداری کنید زیرا دوربین‌های بی‌سیم، هیچ سیم یا کابلی ندارند که نگران ضربه خوردن به آن باشید. همچنین با دوربین‌های بی‌سیم می‌توانید فیلم‌ها را از طریق تلفن هوشمند یا سایر وسایل اینترنتی مشاهده نمایید. با در نظر گرفتن این موضوع مکانهایی در منزل وجود دارند که می‌توان دوربین‌های امنیتی را آنجا نصب کرد:

– درب جلویی و عقبی: 
بیشتر مردم دوربین‌ها را جلوی در منزل خود قرار می‌دهند اما آنها نسبت به درب پشتی بی‌توجه می‌شوند. در وهله اول راه ورود به داخل خانه برای سارقین درب پشتی می‌باشد.
– مناطق پر رفت و آمد:

اگر شما می‌خواهید در داخل خانه در جایی که پر رفت و آمد می‌باشد، دوربین‌ها را قرار دهید، مکان‌هایی که یک مزاحم برای دسترسی به سایر قسمت‌ها طی می‌کند شامل راهروهای ورودی و اتاق نشیمن محل‌های مناسبی برای نصب دوربین می‌باشند.

– دوربین خود را در جهت درست قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که دوربین‌ها در موثرترین زاویه برای ضبط تصاویر قرار بگیرند.

– دوربین‌های دیجیتال با سنسور حرکت زمانی که یک مزاحم از کنار آن بطور مستقیم و به سمت آن حرکت کند، بهتر می‌توانند حرکت را تشخیص دهند به همین دلیل راهروها و نقاط ورود به مکان‌های بزرگ بهترین نقطه برای قرار دادن این دوربین‌ها می‌باشند.

– اتاق خواب‌ها:

 سارقین در وهله اول استاد غارت اتاق خواب‌ها می‌باشند، بنابراین ایده خوبی است که دوربین‌ را آنجا قرار دهید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید از دوربین‌ها برای مراقبت از کودکان خود استفاده کنید دوربین را در اتاق بچه‌ها قرار دهید. تصور کنید در حال پخت شام، کار کردن پشت میز کار یا تماشای تلویزیون در اتاق دیگر می‌باشید. در این حال به راحتی قادر به بررسی وضعیت کودک خود که خوابیده است، توسط تلفن هوشمند خود می‌باشید. دوربین‌های امنیتی مانند هر چیز دیگر در خانه شما نیاز به کمی تعمیر و نگهداری و مراقبت دارند آنها توجه زیادی نیاز ندارند اما نباید آنها را صرفا راه‌اندازی کنید و بعد از آنها غافل شوید. لازم است بررسی کنید تا مطمئن شوید دوربین به درستی کار می‌کند و اطمینان حاصل کنید که خط دید دوربین واضح باشد.

در اینجا به چند نکته اشاره کنیم که تضمین می‌کنند دوربینهای امنیتی با توجه به توانایی‌هایشان به بهترین روش کار می‌کنند:

– تمیز نگه داشتن دوربین های امنیتی: 

سعی کنید لنز دوربین خود را به صورت منظم تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که با گرد و غبار پوشیده نشده باشد. یک دوربین با دید تار نسبت به یک دوربین تمیز از کاربری کمتر برخوردار می‌باشد. شما باید لنز دوربین را تمیز و شفاف نگه دارید تا اگر کسی قصد شکستن حصار خانه شما را داشت، پلیس بتواند به وضوح شخص را شناسایی کند.

– درخت‌ها و بوته‌ها: 

از درخت‌ها و بوته‌ها و موارد نظیر این‌ها و یا از لوازم اطراف خانه خود که ممکن است مانع چشم‌انداز دوربین های امنیتی شوند آگاه باشید. دوربین های امنیتی را در یک محل مناسب راه‌اندازی کنید و مطمئن شوید که خط دید روشن دوربین حفظ شده باشد.

– مراقب عناصر و اجزا تشکیل دهنده دوربین باشید. زمانی که دوربین‌ها را در فضای باز قرار می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که دوربین‌ها ضد آب باشند. اگر خانه شما در منطقه‌ای با باران‌های شدید و طوفان واقع می‌باشد، مطمئن شوید که دوربین‌ها به درستی کار می‌کنند و هیچ عاملی لنز دوربین را نمی‌پوشاند.

– بررسی منظم باطری دوربین های امنیتی: 

اگر دوربین‌های امنیتی شما سنسور حرکتی دارند، فقط حرکات شناسایی شده را ضبط می‌کنند در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده و نیز نیازیی نیست شما ساعت‌ها فیلم بی‌مصرف ضبط کنید. با این حال از عمر باطری دوربین خود آگاه شوید تا زمانی که نیاز است آن را تعویض کنید.

در همین رابطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.